Samnytt har nått 30 000 artiklar! Många läser oss men få stöttar. Hjälp tidningen växa – klicka här.
Ekeroth: ”It’s okay when we do it” – borde vara sossarnas slogan
Swisha ditt stöd till: 123 083 3350
Insamlat i SEPTEMBER: 16 procent
Utrikes
20 december 2018
kl. 01.04
0
Den barbariska attacken mot två skandinaviska tjejer tidigare i veckan beskrivs nu som ett islamistiskt terrordåd. Samtidigt som uppgifterna får spridning i media väljer en marockansk resebyrå att dra nytta av uppmärksamheten för att marknadsföra sin verksamhet.
På den populära plattformen Instagram marknadsför sig TTM Travels genom att använda sig av bilder på de mördade unga tjejerna från Skandinavien. Företaget kopplar bilderna med så kallade hashtags i tjejernas namn för att nå ut till alla som läser om det islamistiska terrordådet. Inläggen används sedan för att marknadsföra ett specialerbjudande vid nästa resa till staden Marrakech.
Författare av texten
KOMMENTARSREGLER
Kommentarer förhandsgranskas inte av Samnytt och är inte redaktionellt material. Du är själv juridiskt ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet.
Den som inte följer våra kommentarsregler riskerar att bli blockerad och få sina kommentarer raderade.
3 månader
Skjutvapenvåldet kvar på hög nivå – bombdåden ökar
Haveri i vindkraftspark – rotorblad lossnade
SD-toppen i debatt: ”Inshallah”
Konstgjorda sötningsmedel kan orsaka cancer, ge hjärtinfarkt – och göra dig dement
Drev och anklagelser när politiker lyfter etisk abortdiskussion
Trump till EU: Inför 100-procentiga tullar mot Kina och Indien – vill pressa Ryssland att avsluta kriget
Orbán varnar: EU försöker dra oss in i skuldunion – precis som när USA skapades”
Tommy Robinson: Miljoner protesterar mot massinvandringen
Expressen-profil förminskade mordet på Charlie Kirk – ”Bara ett dumt skämt”
”Jag kan bli dödad i morgon här i Sverige” – Luai Ahmed om hoten, exilen och hoppet som försvann