Ikeas nya islamiseringskampanj – normaliserar beslöjad 11-åring
Faksimil Ikea/Youtube

Warning: Trying to access array offset on null in /home/wp-staging.samnytt.se/public_html/wp-content/themes/samnytt/template-parts/single-post.php on line 52

Medan övriga västvärlden monterar ned allt som har med politisk korrekthet att göra tycks Ikea ha beslutat att gå i motsatt riktning är en bra idé. På kort tid lanserar min sin andra reklamkampanj i muslimsk stil.

Bara ett par veckor efter att Samnytt rapporterade att Ikea storsatsar på ramadan dyker en ny kampanj upp där man gör sitt yttersta för att normalisera islam och slöjan i Sverige.

Då var det Ikea i Malmö som riktade sig till stadens muslimska befolkning för att göra reklam för varor som kan användas vid de muslimska högtiderna ramadan och eid.

LÄS ÄVEN: Ikea storsatsar på ramadan

Nu är det Ikea Sverige som lanserar kampanjen ”Till sängs med Ikea” med en video där man får lära ”känna familjen Abdulzahras och deras behov och drömmar”.

I den knappt sju minuter långa videon, där kommentarsfältet är avstängt, får familjen tips av en inredare för barnens – varav en dotter liksom mamman är beslöjad – rum.

Svenska företag som visar slöja speciellt på barn som något normalt har tidigare fått kritik för att vara tondöva och ignorera de kvinnor i världen som för en kamp på liv och död för att slippa islams bojor.

LÄS ÄVEN: AVSLÖJAR: Svenskar inte välkomna när Ikea söker sommarjobbare

Stötta Samnytt med Swish: 123 083 3350

Författare av texten

Andreas Nilsson

KOMMENTARSREGLER

Kommentarer förhandsgranskas inte av Samnytt och är inte redaktionellt material. Du är själv juridiskt ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet.

Den som inte följer våra kommentarsregler riskerar att bli blockerad och få sina kommentarer raderade.